Manuel behandling

Manuel behandling giver mærkbare resultater

Vi benytter forskellige manuelle teknikker afhængig af hvilken, der afhjælper dit problem bedst. Dette er bl.a. afhængigt af irritabiliteten af vævet, hvilket væv der er skadet, hvor længe skaden har været tilstede og hvor mange smerter og funktionsnedsættelser der er. Også alder, almentilstand, tidligere skader, medicin og evt. andre sygdomme spørger vi evt. ind til, da det kan være yderst relevant for at kunne planlægge det optimale behandlingsforløb. Vi gør i denne forbindelse opmærksomme på, at vi naturligvis har fuld tavshedspligt.

Langt de fleste kunder oplever gode resultater ved manuel behandling. Ofte kan symptomerne/smerterne blusse en smule op ved behandlingen, som et tegn på at der stilles krav til vævet, men dette er kun kortvarigt, højst et par dage. Desuden er det ikke kun et spørgsmål om at ”behandle” symptomerne, men i endnu højere grad at identificere, hvilke faktorer og adfærd, der medfører symptomerne.

Som en del af dit individuelle behandlingsforløb kan manuel behandling indgå i tillæg til andre behandlingsformer. Det kan typisk være træning, pilates eller akupunktur.

Langt de fleste forløb suppleres dog som minimum med hjemmeøvelser og ændringer i hverdagen. Vi udformer naturligvis et træningsprogram med hjemmeøvelser som en del af dit behandlingsforløb hos os, ligesom vi gerne vejleder omkring andre relevante ændringer, som du kan foretage i din hverdag, med henblik på at opnå optimale resultater.

IMG_4147_edited.jpg